تماس با ما
021-25441600
021-25441500

پکیج روفتاپ لنزور  LENZOR PLUS Plus

پکیج روف تاپ لنزور  LENZOR PLUS Plus  در ظرفیت های 20 ، 25 و 30 تن تبرید موجود میباشد.
این پکیج قابلیت کارکرد در شرایط حاره ای را دارا بوده  و دارای کمپرسور کوپلند و دانفوس می باشد .
پکیج روف تاپ لنزور  LENZOR PLUS Plus  دارای مبرد R410a بوده و کمپرسور آن به مدت 5 سال و سایر قطعات آن به مدت 18 ماه از زمان نصب و راه اندازی تحت گارانتی شرکت تهویه آذین البرز میباشد.

پکیج روفتاپ چیست ؟

پکيج روفتاپ یا پکیج یکپارچه پشت بامی ,دستگاهي است که فرآيند سرمايش را بدون نياز به چيلر و فرآيند گرمايش را به کمک آب گرم موتورخانه و يا پکيج حرارتي انجام مي دهد. طريقه فرآيند سرمايش پکيج بدين صورت است که مايع مبرد پس از ورود به کويل سرمايشي با عبور  از هواي ايجاد شده توسط فن پکيج به بخار تبديل شده و بدين ترتيب گرماي هواي ورودي گرفته شده و هواي سرد خروجي ايجاد مي شود.فرآيند گرمايش پکيج هم بدين صورت است که آب گرم خروجي از ديگ موتورخانه و يا پکيج گرمايشي وارد کويل هاي گرمايي پکيج يونيت شده و با عبور هوا از روي اين کويل ها, هواي گرم خروجي ايجاد مي شود.همانطور که ذکر شد مزيت پکيج يک پارچه بودن آن و عدم نياز به چيلر و به صرفه بودن آن نسبت به سيستم هواساز است.
در واقع پکیج روف تاپ لنزور  LENZOR PLUS  یک هواساز یکپارچه با کویل DX میباشد که جهت توزیع هوا میبایست کانال رفت و برگشت به آن متصل شود .
با توجه به قدرت هوادهی بالا و امکان ایجاد گردش هوای مناسب و همچنین قابلیت تامین و تزریق هوای تازه ، پکیج روف تاپ برای مکان هایی که دارای حجم فضا و ارتفاع سقف زیاد و تراکم نفرات و یا تردد بالا  میباشد بسیار مناسب است .
اغلب مورد استفاده پکیج روف تاپ در سالن های همایش ، رستوران و تالار ، اماکن ورزشی و تفریحی ، سوله های صنعتی و کارخانجات ، انبارهای مواد غذایی و فاسد شدنی و ….. است.

LENZOR Plus نحوه انتخاب روفتاپ پکیج لنزور

به طور کلی روفتاپ پکیج ها به منظور ایجاد گرمایش و سرمایش و عموما در پروژه های تجاری و صنعتی و سالن های اجتماعات، سالن های ورزشی و … مورد استفاده قرار می گیرند.
روفتاپ پکیج به عنوان یک واحد مستقل در پشت بام ساختمان نصب می شود و در مکان هایی که دارای فضاهایی با متراژ و حجم بالا می باشند و به دمای یکسان نیاز دارند، قابل استفاده می باشند  
روفتاپ پکیج دارای دو کویل مجزای سرمایشی و گرمایشی بوده و در فرآیند تولید هوای خنک در روفتاپ پکیج با ایجاد جریان هوا توسط فن و عبور هوا از روی کویل  DX، هوا خنک شده و از طریق کانال در تمامی فضای ساختمان توزیع می شود. تامین گرمايش در روفتاپ پکیج نیز به کمک آب گرم دیگ موتورخانه انجام مي گیرد. روفتاپ پکیج می تواند روی پشت بام نصب گردد و هیچ فضایی از سطح زیر بنای ساختمان را اشغال نمی کند.
همچنین واحد فنی شرکت تهویه آذین البرز آماده ارائه هرگونه مشاوره فنی در مورد روفتاپ پکیج های لنزور   LENZOR PLUS را دارد. 

اجزای اصلی تشکیل دهنده روفتاب پکیج لنزور  LENZOR PLUS

هر دستگاه روفتاپ پکیج متشکل از کلی قطعات و اجزای تشکیل دهنده است.
مهمترین قطعات تشکیل‌ دهنده این دستگاه شامل قطعاتی است که سیکل‌ تبرید تراکمی سرمایشی این دستگاه را به وجود می‌آورد.

« در ادامه به معرفی مهمترین بخش های یک دستگاه روفتاپ پکیج لنزور می‌پردازیم »

 

کمپرسور روفتاپ پکیج لنزور  LENZOR PLUS

معمولا یک یا دو عدد کمپرسور در یک دستگاه روفتاپ پکیج قرار دارد.
به دلیل تناسب ظرفیت برودتی و مقدار حجم هوای خروجی، معمولا این کمپرسورها از نوع کمپرسور اسکرال می باشند.
سیکل تبرید در یک دستگاه پکیج پشت بامی، می تواند تک مدار یا دو مداره باشد.

مجموع ظرفیت کمپرسورها که در واقع ظرفیت دستگاه روفتاپ نیز می‌باشد، حدود 5 تا 70 تن تبرید به صورت یکپارچه در یک دستگاه قرار داده می‌شود.

کندانسور روفتاب پکیج لنزور LENZOR PLUS

همانند دستگاه چیلر هواخنک در روفتاپ پکیج نیز یک دستگاه کندانسور هوایی یا هواخنک وجود دارد. این کندانسور که از لوله های مسی با فین های آلومینیومی روی آن به همراه چند فن آکسیال تشکیل شده است،

کویل DX  روفتاب پکیج لنزور  LENZOR PLUS

این کویل همانند دستگاه داکت اسپیلت در واقع کویلی است که به جای آب در آن مبرد جریان دارد و هوا با عبور از روی آن خنک شده و به سمت کانال های خروجی هدایت می شود.

این کویل همانند دستگاه داکت اسپلیت  در واقع کویلی است که به جای آب در آن مبرد جریان دارد و هوا با عبور از روی آن خنک شده و به سمت کانال های خروجی هدایت می شود.

شیر انبساط روفتاپ پکیج لنزور  LENZOR PLUS

در تمامی سیکل های تبرید یکی از اجزای چهارگانه به حساب می آید. شیر انبساط در روفتاپ پکیج می توان از نوع مکانیکی یا الکترونیکی باشد. نوع الکترونیکی آن دقیق تر و البته گران تر می باشد.

فیلترهای روفتاب پکیج لنزور  LENZOR PLUS

بسته به نوع کاربری فضایی که روفتاپ پکیج برای آن انتخاب شده است، فیلترها می توانند متفاوت باشند. مثلا فیلتری که برای یک کاربری آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد با فیلتری که در یک کاربری سالن ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد، متفاوت است. در نهایت فیلترها با جداسازی گرد و غبار و آلودگی هوا مانع از ورود آن ها به داخل محیطی می شوند.

فیلترها باید هرچند وقت یکبار تمیز شده و در صورت پایان عمرشان تعویض گردند چراکه تاثیر مستقیم در کارایی کل دستگاه دارند.

فن دمنده روفتاب پکیج لنزور  LENZOR PLUS   

این فن وظیفه انتقال هوا و به گردش درآوردن آن را به عهده دارد. انتخاب این فن و موتور آن به پارامترهای زیادی وابسته است. معمولا نسبت های خاصی بین ظرفیت سرمایش ( ظرفیت کمپرسورها) و ظرفیت هوادهی ( ظرفیت فن دمنده) وجود دارد. همچنین بسته به تعداد فیلترهای داخلی و طول مسیر و پیچ و خم کانال فشار استاتیکی فن نیز متفاوت می باشد.

نوع این دمنده ها به دلیل حجم هوا و فشار استاتیک بالا معمولا سانتریفیوژ می باشد و جنس آن ها در اکثر مواقع از نوع  گالوانیزه یا پلاستیک فشرده انتخاب می شوند.  (ABS)

سخن پایانی

جایگزینی واحدهای روفتاپ قدیمی با مدل های جدیدتر، می تواند تأثیر مهمی در آسایش و رفاه افراد داشته باشد. یک واحد پشت بامی که به درستی نگهداری می شود نه تنها در مصرف انرژی صرفه جویی می کند بلکه می تواند به بهبود کیفیت هوای محیط داخل ساختمان هم کمک کند و مشکلاتی مانند آلرژی و آسم را بهبود ببخشد. با اولویت قرار دادن خرید بهترین سیستم تهویه ای پشت بامی، در مصرف انرژی صرفه جویی کنید و از یک سیستم سازگار با محیط زیست هم حمایت نمایید.

دانلود کاتالوگ